מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על אש קטנה

    אחד מהכללים הידועים בבטיחות באש- הינו שיש לכבות במהרה דליקה קטנה- לפני שתהפוך לשריפה גדולה. הכלל הזה הגיוני ויעיל כשאותה דליקה קטנה ידועה  וגלויה- וכך ניתן להשתלט עליה ולהפוך את החום הקיצוני לקור-רוח. אבל מה קורה כשהדליקה פרצה- ואף אחד לא מודע לזה- ולא מבין שמתחת לפני השטח יש גחלים לוחשות ורוחשות- שמחפשות לעצמן סדק צר- כדי לפרוץ החוצה ולשים את כל מה שבדרכן "על האש".

    לתקשורת הישראלית יש נטייה להצית שריפות רבות כל כמה שעות- בעיקר כדי למלא בנאמנות את תפקיד כלב השמירה שגם מתריע עליהן וגם- בעזרת אילוף או תכונות טבעיות- מצליח לכבות את הכותרות הבוערות ולהרגיע את הרוחות הסוערות שמאיימות ללבות את אש המחלוקת בחברה הישראלית שהלוואי והייתה כמו משל העצים הרבים שמחזיקים בידיים- ולא ניתן לשבור אותם- אך במקום זה מעדיפה להיות חלקים רבים המרכיבים ענף אחד שלצערי די פשוט לשבור כל פעם מחדש.

    ויש בעיות שבוערות כבר די הרבה זמן מתחת לפני השטח- כמו למשל הקושי של החברה הישראלית לקבל את האחר והשונה- זה שמתעקש לחיות את חייו כפי שנהגו אבות אבותיו מדורי דורות ולא כפי שהישראלי "המודרני" מתנהג כיום. וכשפגיעה בעצב רגיש באותה בעיה מבעירה את השטח- נדמה שכל שאר הבעיות נעלמות או נדחקות לשולים- ומבעיות בוערות הן הופכות בקושי ללהבה קטנה    שעל גביה מתבשל קפה שחור.

    המחאה של יוצאי אתיופיה על יחס החברה הישראלית כלפיה תפסה השבוע את כל הכותרות החשובות- ובלי להיכנס למהותה ולמורכבותה- אפשר לומר בוודאות שאין עוררין על כך שהיא מוצדקת ונחשבת לבעיה בוערת- אבל מרגע שהמחאה הפכה אלימה וחסרת גבולות- והאלימות הופנתה כלפי המשטרה בצורת-חזיזים ונענתה ברימוני הלם בלב העיר הגדולה באזור המרכז- אותה בעיה בוערת הפכה לשריפה חברתית שיצאה משליטה- ואיימה לכלות ולהעלים את כל העומד בדרכה.

    ובשל אותן כותרות על המחאה שיצאה משליטה- נעלמו כמה נושאים לא פחות חשובים מסדר-היום הציבורי. למשל תשומת הלב למאמצי הרכבת הקואליציה הבאה- שנדמה היה שמתגבשת בלי שהציבור מתעניין יותר מדי בפרטי הפרטים-   והכותרות בתקשורת הכללית שחסו בצל מחאת יוצאי אתיופיה הרשו לעצמן להמשיך להתנשא על הציבור החרדי ולהכפישו, להציג את נבחריו כאינטרסנטים נקמנים ותאבי-בצע הדואגים רק לבוחריהם ולא לכלל ישראל, ולזעוק את זעקת שר האוצר לשעבר הנגזל- שעל רקע התגבשות הקואליציה החדשה שהוא אינו חלק ממנה- הפחית הרבה מכבודו כדי להמשיך במשחק התקשורתי החביב עליו: להשחיר את "השחורים" ולהלבין את פניהם ברבים.

    בשל פרשות נוספות שתפסו את הכותרות הראשיות בתקשורת הישראלית בשבוע שחלף- נעלמו מהרדאר התקשורתי סוגיות חברתיות חשובות כאובות ומטרידות:

    1 . לא ראינו בכל מקום ואתר את מה שראינו כמעט בבלעדיות באתר בו אתם גולשים כעת- על קידוש השם הגדול שנעשה ברחובה של העיר רעננה בשבת האחרונה- שהמוני יהודים מכל המגזרים השתתפו בקידוש השם ברבים בצורת תפילת-שבת גדולה כתשובת-משקל לחילול השם וביזוי היהדות בצורת טקס נוצרי שאירע בכפיית בית-משפט במבנה-עירוני בלבה של עיר יהודית בארץ-ישראל ביום שבת קודש.

    2. לא הושמע קול זעקה וזעזוע על אוטובוס פרטי שהופעל בליל שבת בעיר הקודש ירושלים ביזמת אזרחים שאינם מסוגלים לכבד את הדת היהודית- והעדיפו לארגן חילול שבת המוני ברשתות חברתיות וביזמה כמעט מחתרתית "על אש קטנה" תוך כדי מחשבה שניתן לנצל את העובדה שכל המדינה סוערת על מחאת האתיופים ועל ההשפעות מרחיקות הלכת של רעש האדמה המזעזע בנפאל- ולכן לציבור לא ממש יהיה אכפת מאוטובוס אחד קטן שמחלל שבת בפרהסיה בעיר הקודש שמסתבר שישנם אנשים המנסים בכוח לזרות חול בעיניה.

    3. מחאת יוצאי אתיופיה, המשא ומתן הקואליציוני, התסכול המתוקשר ההולך וגובר של מחנה השמאל, וחקירת פרשיות שחיתות כאלה ואחרות ששולחות גיצים בוערים לכל עבר מדי יום ביומו- כל אלה העלימו כמעט לחלוטין מהתקשורת הכללית את ההכנות להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר. האירוע הגדול והחגיגי שנחשב לשיא של התעלות רוחנית ושמחה בעולם היהודי בארץ ישראל וגם ברחבי העולם- זוכה ליחס קריר ומרוחק מרוב כלי התקשורת משל היה מדובר במדורה קטנה לצליית רבע-עוף בחצר האחורית של בית קטן במאה שערים. אירוע שההכנות אליו מתחילות מיד אחרי הילולת הרשב"י של השנה שעברה- ונמשך 24 שעות מלאות חוויות רוחניות- זוכה בקושי למאתיים מילה ברוב כלי התקשורת הישראלית הכתובים והמשודרים- והדבר בהחלט צריך להבעיר שלהבת אדומה בכל יהודי שאמונתו אינה מסתפקת רק בפסקה המתייחסת לחזון נביאי ישראל במגילת העצמאות.

    בעולם הזה המתנהל בדורות האחרונים בקצב מהיר ועצבני מדי שבו כמעט בכל שעה ושעה מתרחשים ניסים גלויים של ההשגחה העליונה שאיננו מודעים להם- כדאי הוא רבי שמעון בר יוחאי לסמוך עליו לא רק בשעת הדחק- ולנסות בכל יום  להיות שלוחי מצווה המביאים לכמה שיותר אנשים את אותם נושאים נעלמים המושארים "על אש קטנה" על ידי המתדלקים את תעשיית התקשורת- ולהרגיש  כמשיאי-משואות בראשי ההרים- המעבירים מדור לדור את האור הרוחני של אבותינו ועליהם נאמר: עטרת זקנים בני בנים- ותפארת בנים- אבותם.

    רוצים לבקר את מבקר המדינה? שלחו דוא"ל  ל- [email protected]



    0 תגובות